21
juni
2021

MOA - Een introductie in R

21-06-2021 9:30 -12:30
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Een introductie in R

Binnen marketing research en analytics wordt de taal R steeds meer gebruikt als aanvulling op of in plaats van standaardtools als SPSS. Groot voordeel is dat R open source is en nieuwe tools voor analytics al beschikbaar zijn in R ruim voordat deze worden opgenomen in de standaardtools. Tijdens deze introductie-workshop laten we je zien wat R is, hoe je R kunt gebruiken en hoe je R-scripts schrijft. Meld je aan en ontdek of R ook iets voor jou is!

28
juni
2021

Digi-meeting Data Science en Analytics; Hoe organiseer je dat?

28-06-2021 16:30 -17:30
Deze sessie is gratis
Digi-meeting Data Science en Analytics; Hoe organiseer je dat?

Het vakgebied van dataverzameling en inzichtontwikkeling is het afgelopen decennium enorm uitgebreid. Het afgelopen jaar zijn we daarom vanuit MOA in gesprek gegaan met een groep professionals over de start van een specifieke Profgroep Data Science. Na een bijzonder Corona-jaar heeft dit geresulteerd in de oprichting van het MOA Platform for Human Data. Speerpunten van het Platform zijn Data, Data Science, AI en ML in Analytics.

01
juli
2021

MOAwards 2021 - Livestream

01-07-2021 16:00 -17:00
Gratis
MOAwards 2021 - Livestream

Wie vallen er dit jaar in de prijzen? Wie gaan er naar huis met een MOAward voor Marketing Research & Analytics Bureau, Insights Professional aan bureau of bedrijfszijde of voor Insights Scientist van het jaar 2021? En wie wint de MOAward voor Digital & Webanalist en de Young Talent van het jaar 2021?

Meld je aan en volg de MOAwards-uitreiking via de Livestream!

06
sept
2021

MOA - Wat is de vraag achter de vraag?

06-09-2021 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Wat is de vraag achter de vraag?

Marktonderzoek is pas succesvol, als het antwoord geeft op de juiste vraag. Maar hoe kom je achter de échte vraag van de opdrachtgever? In deze workshop leer je via herkenbare cases de echte vraag te achterhalen en welke onderzoeksmethode je het best kunt gebruiken om hem te beantwoorden.

09
sept
2021

MOA - Haal het maximale uit kwalitatieve (groeps)interviews

09-09-2021 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Haal het maximale uit kwalitatieve (groeps)interviews

Het beheersen van interviewtechnieken is essentieel voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek. Maar hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een (groeps)gesprek? Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten! Uiteraard is er ook aandacht voor het daadwerkelijk oefenen van de technieken.

13
sept
2021

MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

13-09-2021 9:30 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in beweging kunt krijgen. Na afloop weet je welke grafiek je moeten kiezen en hoe je deze kunt vormgeven om de gewenste reactie bij de lezer te krijgen.

20
sept
2021

MOA - De perfecte vragenlijst

20-09-2021 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - De perfecte vragenlijst

Een vragenlijst maken lijkt zo eenvoudig. Maar schijn bedriegt. Zelfs ogenschijnlijk kleine verschillen in de vraagstelling kunnen een grote invloed hebben op datakwaliteit. In deze workshop leer je alle theoretische én praktische ins en outs om de juiste keuzes te kunnen maken voor jouw vragenlijst.

23
sept
2021

MOA - Daar is een model voor!

23-09-2021 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Daar is een model voor!

Marktonderzoek is pas succesvol als het een wezenlijke bijdrage levert aan het aanpakken van het beleidsvraagstuk, het probleem. Hoe weet je of je, ondanks een goede probleemanalyse, ook de juiste variabelen en de verbanden tussen die variabelen onderzoekt? Baseer je hiervoor op een bewezen model en je weet het zeker! Dankzij deze modellen komen we bij complexe marketingvraagstukken snel tot de kern van een probleem en kunnen we slagvaardig advies geven of gericht onderzoek opzetten voor de ontwikkeling van effectief marketingbeleid.

27
sept
2021

MOA - Een introductie in R

27-09-2021 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Een introductie in R

Binnen marketing research en analytics wordt de taal R steeds meer gebruikt als aanvulling op of in plaats van standaardtools als SPSS. Groot voordeel is dat R open source is en nieuwe tools voor analytics al beschikbaar zijn in R ruim voordat deze worden opgenomen in de standaardtools. Tijdens deze introductie-workshop laten we je zien wat R is, hoe je R kunt gebruiken en hoe je R-scripts schrijft. Meld je aan en ontdek of R ook iets voor jou is!

04
okt
2021

MOA - SPSS (basics) Leer de basisbeginselen voor het verwerken van je data met SPSS

04-10-2021 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - SPSS (basics) Leer de basisbeginselen voor het verwerken van je data met SPSS

SPSS is sinds jaar en dag een standaardtool voor het prepareren en analyseren van data. Helaas sluiten de benodigde vaardigheden voor marktonderzoek alleen niet altijd aan bij de theorie uit de studieboeken. In deze workshop stomen we je klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.