Hester van Herk 

MOAcademy workshopleider

Hoogleraar Cross-Cultural Marketing Research

Bio

Hester van Herk is hoogleraar Cross-Cultural Marketing Research aan de Vrije Universiteit Amsterdam en Adjunct Senior Research Fellow aan de University of Western Australia in Perth. Na het behalen van haar Master in Leiden werkte zij bijna 10 jaar in het bedrijfsleven als onderzoekster bij het CBS, Solvay Duphar, ABN Amro en MarketResponse. Bij de Vrije Universiteit Amsterdam was zij eerder programmadirecteur van de Bachelor Bedrijfskunde en afdelingshoofd van het departement Marketing. Haar belangrijkste expertisegebieden zijn cross-cultureel onderzoek, surveymethodologie, en consumentenmarketing. Over deze onderwerpen heeft zij niet alleen in diverse internationale wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd zoals in de Journal of Marketing Research, Journal of Cross-Cultural Psychology, en Journal of International Marketing, maar ook in Tijdschrift voor Marketing en Clou.

MOA - Een introductie in R

Binnen marketing research en analytics wordt de taal R steeds meer gebruikt als aanvulling op of in plaats van standaardtools als SPSS. Groot voordeel is dat R open source is en nieuwe tools voor analytics al beschikbaar zijn in R ruim voordat deze worden opgenomen in de standaardtools. Tijdens deze introductie-workshop laten we je zien wat R is, hoe je R kunt gebruiken en hoe je R-scripts schrijft. Meld je aan en ontdek of R ook iets voor jou is!

Doelen

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.