25
jan
2021

MOA - De perfecte vragenlijst

25-01-2021 9:00 - 27-01-2021 12:00
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - De perfecte vragenlijst

Een vragenlijst maken lijkt zo eenvoudig. Maar schijn bedriegt. Zelfs ogenschijnlijk kleine verschillen in de vraagstelling kunnen een grote invloed hebben op datakwaliteit. In deze online workshop leer je in twee sessies alle theoretische én praktische ins en outs om de juiste keuzes te kunnen maken voor jouw vragenlijst.

Wij accepteren geen inschrijvingen meer

26
feb
2021

Inholland / MOA - Cursus Sensorisch onderzoek en productontwikkeling

26-02-2021 9:00 -17:00
Bekijk de prijzen hieronder
Inholland / MOA - Cursus Sensorisch onderzoek en productontwikkeling

Een veel voorkomende wens vanuit de voedingsmiddelenindustrie is om kennis, inzichten en vaardigheden te vergroten over hoe personeel aan de productielijnen om moet gaan met de sensorische kwaliteitsbeoordeling van de geproduceerde producten. In het kader hiervan biedt de Inholland Academy in samenwerking met de MOA (Profgroep Sensorisch Onderzoek) de cursus ‘Sensorisch Onderzoeker en Productontwikkeling’ aan.

01
mrt
2021

MOA - SPSS (basics) Leer de basisbeginselen voor het verwerken van je data met SPSS

01-03-2021 9:00 - 02-03-2021 12:00
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - SPSS (basics) Leer de basisbeginselen voor het verwerken van je data met SPSS

SPSS is sinds jaar en dag een standaardtool voor het prepareren en analyseren van data. Helaas sluiten de benodigde vaardigheden voor marktonderzoek alleen niet altijd aan bij de theorie uit de studieboeken. In deze online workshop stomen we je in twee sessies klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.

15
mrt
2021

MOA - De segmentatie Toolkit

15-03-2021 9:00 - 16-03-2021 12:00
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - De segmentatie Toolkit

Segmentatie is de meest gebruikte marketingtool, er is geen merk die zijn markt niet segmenteert. Segmentatie is echter veel meer dan een analyse; het is een proces waarin vele keuzes gemaakt moeten worden. In deze interactieve workshop staan we stil bij al deze keuzes en de consequenties hiervan. Met behulp van een overzichtelijk stappenplan, voorbeelden en oefeningen krijg je een helder beeld wat je met segmentatie wel en niet kan bereiken.

22
mrt
2021

MOA - SPSS Advanced datamanagement

22-03-2021 9:00 - 24-03-2021 12:00
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - SPSS Advanced datamanagement

In deze online workshops van twee sessies leer je de tips en tricks om sneller en slimmer te werken met SPSS. Alles over tekstmanipulaties, loopconstructies en SPSS-macro’s. Weinig theorie vooral heel veel doen en uitproberen.

23
mrt
2021

MOA - Wat is de vraag achter de vraag?

23-03-2021 9:30 - 25-03-2021 12:30
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Wat is de vraag achter de vraag?

Marktonderzoek is pas succesvol, als het antwoord geeft op de juiste vraag. Maar hoe kom je achter de échte vraag van de opdrachtgever? In deze workshop leer je via herkenbare cases de echte vraag te achterhalen en welke onderzoeksmethode je het best kunt gebruiken om hem te beantwoorden.

29
mrt
2021

MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

29-03-2021 9:30 -16:30
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in beweging kunt krijgen. Na afloop weet je welke grafiek je moeten kiezen en hoe je deze kunt vormgeven om de gewenste reactie bij de lezer te krijgen.

30
mrt
2021

MOA - Haal het maximale uit kwalitatieve (groeps)interviews

30-03-2021 9:30 - 31-03-2021 12:30
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Haal het maximale uit kwalitatieve (groeps)interviews

Het beheersen van interviewtechnieken is essentieel voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek. Maar hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een (groeps)gesprek? Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten! Uiteraard is er ook aandacht voor het daadwerkelijk oefenen van de technieken.

12
apr
2021

MOA - Praktische methodologie & het analysepalet

12-04-2021 9:00 - 13-04-2021 12:00
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Praktische methodologie & het analysepalet

Over surveyonderzoek bestaan tal van misverstanden, want de praktijk lijkt lang niet altijd op de ideale situaties die in de studieboeken worden geschetst. Tijdens deze workshop kijken we vanuit praktijkoogpunt naar de theoretische facetten van vragenlijstonderzoek.

14
apr
2021

MOA - Daar is een model voor!

14-04-2021 9:30 - 15-04-2021 12:30
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Daar is een model voor!

Marktonderzoek is pas succesvol als het een wezenlijke bijdrage levert aan het aanpakken van het beleidsvraagstuk, het probleem. Hoe weet je of je, ondanks een goede probleemanalyse, ook de juiste variabelen en de verbanden tussen die variabelen onderzoekt? Baseer je hiervoor op een bewezen model en je weet het zeker! Dankzij deze modellen komen we bij complexe marketingvraagstukken snel tot de kern van een probleem en kunnen we slagvaardig advies geven of gericht onderzoek opzetten voor de ontwikkeling van effectief marketingbeleid.

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.